Дай руку, першокласнику

Приходьте до школи, в нас чудовий клас.
Я з нетерпінням вже чекаю вас.
     Ваша перша вчителька



План проведення шкільних заходів в рамках Всеукраїнської акції
 "Дай руку, першокласнику"


1. Ознайомити на інструктивно-методичній нараді з педколиктивом Наказ  №109 - ОД від 17.04.2012 р. "Щодо проведення Всеукраїнської акції "Дай руку, першокласнику"; листи МОНУ від 09.06.2011 р. №1/9-455 та від 30.01.2012 р. №1/9-66.

2. Провести навчальні збори для батьків першокласників "Моя дитина йде до школи".

3. Створити інформаційний куток "Ми чекаємо тебе, першокласнику"

4. Скласти пам'ятку для батьків.

5. Організувати зустріч батьків першокласників із шкільним психологом

6. Провести День відкритих дверей для майбутніх першокласників та батьків

7. Укомплектувати класні кімнати для приому першокласників

8. Залучати до проведення акції місцеві органи виконавчої влади та самоврядування, підприємців, меценатів, спонсорів, громадськість.

Дитина і школа

      Шестирічна дитина за своїм фізичним і психічним розвитком - старший дошкільник. До-школяр! Основне завдання маленької людини в цьому віці - грати, розвиватися у грі, за допомогою гру. Чи означає це, що не треба дітей до школи вчити рахувати, писати, читита? Звісно, ні. Розвивайте своїх дітей, вчіть їх усього, чого ваша батьківська душа забажає, але за допомогою гри, а не муштри і дресирування.

     Враховуючи психологічні особливості віку, співаємо пісні, танцюємо, розважаємося. малюємо, якомога більше рухаємося - це ефективний спосіб навчання дошкільника цілком серйозних шкільних предметів. Сидіння за партою, письмові домашні завдання, зубріння - гарний спосіб відбити у дошкільника охоту до навчання. виховати у кращому разі нещасного відмінника, який буде зі шкури геть пнутися заради відмінної оцінки, а отримати задоволення від самого процесу пізнання чогось нового, на жаль не зможе. Для дітей єдина правильне навчання - це "навчання із захопленням", про яке багато років тому писав чудовий наш педагог і психолог Симон Соловейчик. Його стара і дуже добра та розумна книга "Навчання із захопленням" давно не перевидавалась, але ще є у бібліотеках.

     Якщо дитина до школи не готова. спокійно "дозпівайте" рік, оздоровлюйтесь, грайтесь в школу, розвивайте дитину, встановлюйте з нею довірливі доброзичливі відносини.


Поради батькам першокласників

1. Не перевантажуйте новою інформацією.

2. Розповідайте позитивні історії зі свого шкільного життя

3. Не наголошуйте на оцінках

4. Не лякайте школою

5. Купуйте шкільні приналежності разом із дитиною

6. Грайте в школу

7. Почніть жити за новим розпорядком

8. Ознайомте дитину з годинником.

9. Більше командних ігор.

10. Тренуйте увагу і пам’ять



Поради психолога батькам майбутніх першокласників



1.Для дитини ви - зразок мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи. Слухаючи,спостерігаючи. Ваша дитина обов’язково говоритиме так, як ви.

2.Дитина успішно засвоює мову в той момент, коли дорослі слухають її, спілкуються з нею, розмовляють. Виявляйте готовність слухати. Якщо роль слухача вас втомлює, якщо ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене вами в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.

3.Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в собі та успішного мовного спілкування поза сім’єю. Від ступеня раннього мовного розвитку залежатиме подальший процес розвитку дитини в школі.

4.Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки, любові.

5.У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії, поважайте її неповторність.

6.Ставте для себе та для дитини реальні завдання. Ведіть і спрямовуйте, але не підштовхуйте.

7.Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із 5 відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкатися руками, куштувати насмак різноманітні елементи навколишнього світу.

8.Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів руки, аби їй було легше опанувати письмо. Для цього необхідно багато вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення тощо.

9.Забезпечуйте всі можливості та умови для повноцінної гри дитини. Гра – це її провідна діяльність, це її робота. Л. Виготський зазначав: «Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання в школі».

10.Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб дитина механічно могла лічити до 100 і більше. Нехай вона рахує до 10-20, але їй вкрай необхідно розуміти, знати, з яких чисел можна скласти 5, а з яких – 7 тощо. Це є основою понятійного розуміння основ арифметики, а не механічного запам’ятовування.

11.Працюйте з дитиною над розвитком її пам’яті,уваги, мислення. Для цього сьогодні пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях для дітей.

12.Запровадьте для дитини вдома єдиний режим і обов’язково дотримуйтеся його виконання всіма членам родини.

13.Дитина повинна мати вдома певне доручення і відповідати за результат його виконання.

14.Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку дитини є спільність вимог до неї з боку всіх членів родини.

15.Не завищуйте і не занижуйте самооцінки дитини, оцінюйте її результати адекватно, і доводьте це до її відома.

Сповідь батька

Слухай синку, кажу я коли ти спиш, поклавши свою руку під щоку. Світлі кучереки прилипли до твого волосатого чола. Я сам прокрався у твою кімнату. Кілька хвилин тому коли я читав у бібліотеці газету, на мене нахлинула хвиля пекучого каяття. Із почуттям провини прийшов я до твого ліжечка.

      Ось про що я думав, синку: сердився я на тебе вранці, вилаяв коли ти збирався до школи, бо замість того щоб вмитися як слід. ти лиш провів рушником по обличчі.  Я дав тобі причухана за те, що ти не почистив черевики, кричав на тебе коли ти кинув щось на підлогу.

      За сніданком теж не давав тобі спокою. Ти вилив чай, жадібно ковтав їжу, клав лікті на стіл. Ти намащував набто багато масла на хліб.

       Коли я йшов на роботу. а ти. біжучи до своїх іграшок. повернувся, помахав рукою і крикнув: "До побачення, татку!" - я нахмурився і промовив у відповідь: "Не сутулься!"

Потім після обіду все почалося спочатку. Підходячи до будинку я помітив, що ти навколішки граєшся кульками. На твоїх шкарпетках дірки. Я принизив тебе перед товаришами, змусивши йти поперед себе додому. "шкарпетки дорогі, якби тобі самому довелося купувати їх, ти був би обачнішим". Почути таке від батька!

       Ти памятаєш. як пізніше коли я читав у бібліотеці. ти боязка увійшов з настороженістю в очах? Коли я глянув поверх газети, роздратований тим, що мені заважають читати, ти завагався біля дверей. "Чого тобі?" - невдоволено запитав я.

      Ти нічого не сказав, але однм стрбком кинувся до мене, обійняв за шию і поцілував. Твої рученятка стиснулися з ніжністю, що переповнювала твоє серце, ніжністю. що не могла знмщити навіть моя черствість. Після цього ти прожогом  утік догори по сходах.

Так ось, синку, незабарам після цього газета вискочила із моїх рук і жахливмй пронизливий страх оволодів мною. Що зробила зі мною моя погана звичка! Звичка завжди звинувачувати, робити зауваження. Усе це перепадало тобі від мене лише за те, що ти - дитина. І не тому, що набто багато чекав від тебе і
Наталя
Усе це перепадало тобі від мене лише за те, що ти - дитина. І не тому, що набто багато чекав від тебе і міряв на свій аршин - аршин свого віку.

       У твоєму характері так багато хорошого. тонкого, правильного. Твоє маленьке серце таке велике, як світанок над широкими узгір'ями. Це виявилось у тому пориві з яким ти кинувся до мене і поцілував перед сном. Тепер ніщо інше не має значення синку: я присоромлений прийшов до твого ліжка і в темноті став перед тобою навколішки.

       Це дуже мала спокута провини. Знаю, ти не зрозумів би цього всього, якби я розповів тобі усе вдень! Але завтра я буду справжнім батьком! Дружитиму з тобою, страждатиму коли страждаєш ти, і сміятимусь коли ти смієшся. Я  прикушу свій язик, якщо на ньому з'являються роздратовані слова. Я завжди повторюватиму, мов якісь ритуал: "Він лише хлопчик, маленький хлопчик!"


Шановні батьки!

Просимо заходити на наш сайт та висловлювати свої поради, прохання, рекомендації щодо організації навчання і виховання ваших дітей у першому класі.


Питання для обговорення

(відгуки надсилати за адресою:1klasBatki2012@gmail.com)



1. Умови навчання моєї дитини у 1 класі:

влаштовують повністю;влаштовують частковоне влаштовують

2. Забезпечення першокласників підручниками:

    забезпечені повністюзабезпечені частково  не забезпечені

3. Якість підручників для першого класу:

·              задовольняє повністю

·              задовольняє частково

·              не задовольняє

4. Організація харчування першокласників:

задовольняє повністю  
задовольняє частково   
не задовольняє

 5. Необхідність функціонування групи продовженого дня учнів перших класів:функціонування групи продовженого дня необхідне  функціонування групи продовженого дня необхідне частково немає потреби організовувати групу продовженого дня для учнів  1 класів інше

6. Якою має бути група продовженого дня  для учнів 1 класу?

   для кожного класу окремо («клас-група»)   одна – на паралель перших класів  різновікова група продовженого д
Наталя
6. Якою має бути група продовженого дня  для учнів 1 класу?

   для кожного класу окремо («клас-група»)   одна – на паралель перших класів  різновікова група продовженого дня (для учнів 1 – 4 класіВ)  інше

7. Що, на Ваш погляд, впливає на здоров’я дитини в цей період навчання?

8. Організація уроків фізичної культури в 1 класі:

   задовольняє повністю   задовольняє частковоне задовольняє інше

9. Безпека перебування Вашої дитини в школі:

   задовольняє повністю задовольняє частково   не задовольняє інше

10. Організація навчання учнів іноземної мови з 1 класу

     задовольняє повністюзадовольняє частковоне задовольняє інше

11. Оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів має бути

     словесним (без балів)у балах інше

12. Якою Ви бачите співпрацю педагогічного та батьківського колективів?

13. Яких результатів Ви чекаєте від навчання дитини в початковій школі?


14. Як, на Вашу думку, можна поліпшити організацію навчально-виховного процесу в перших класах.

Немає коментарів:

Дописати коментар