Матеріали до уроків

2 клас Літературне читання
Тема: Наталка Мелетич «Парасолька». 
Мета: розширити знання учнів про сучасних дитячих письменників; розвивати виразне читання, збагатити їх уявлення про красу рідної природи і її явищ; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати спостережливість; любов до природи, бажання вчитися.
Обладнання: Асоціативний кущ «Осінь», картини природи, музичне оформлення, хмаринки, краплини дощу, парасольки.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Стали, дітки, всі рівненько
Усміхніться всі гарненько
Настрій на урок взяли
Працювати почали.

ІІ. Мовленнєва розминка
1.     Гра «Пеньок»  (на магнітній дошці)
Ліс          Ніч          День
Ліс          Ніч          День
Лис         Ніч          День
Ліс          Піч          День
Ліс          Ніч          Пень

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
1.Відгадування загадки
Голі поля, мокне земля
Дощ поливає
Коли це буває?                 (Восени)

2. Розповідь учителя
Ось і настала золотокоса осінь. Вона прикрасила все навкруги своїми золотими багряними, жовтими шатами.
-         А з чим ви порівнюєте осінь?
2.     Вправа «Асоціативний  кущ». (на екрані)
                                        Золота              Дощ
              
                        Туман               Осінь             Парасолька

                                          
                                              Холодна             Хмарно          
4. Читання віршів про осінь
- Які вірші ви знаєте про осінь?
- Читання вірша М. Підгіринки «Прийшла осінь»
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
-         Сьогодні  ми будемо читати з вами дуже цікаві історію. Її написала сучасна письменниця Наталка Мелетич.
(на екрані фото)
1.Розповідь про автора
2.Слухання казки «Парасолька»:
А) читання вчителем
Б) Словникова робота
Ринва -  даховий жолоб, труба для швидкого прийняття і відведення води під час дощу, зливи.
В) Обмін враженнями.
- Що це за жанр?
- Хто головний герой?
- Чого він не хотів робити?
- Що змусило його змінити свою думку?
- Чи послухали ви б парасольку?
Фізкультхвилинка «Австралійський дощ».

3.Продовження роботи над казкою.
А) читання мовчки
Б) вибіркове читання
В) читання із зупинкою
4. Розгляд ілюстрації
- Які кольори використовує автор?

5. Вправа «Дощик»
( під пісеньку «Парасолька» діти танцюють)

V. Підсумок уроку.
Крапельки дощу впали на ваші парти. Давайте прочитаємо що на них записано.
Красуня осінь крокує стежками рідної землі
(чіпляють на хмаринки)
VІ. Домашнє завдання.
Читати виразно і переказувати





Австралійський дощ (у коло)
1.     Подув вітерець – труть долоні
2.     Почали падати краплі дощу – роблять пальцями щільці
3.     Вдарила блискавка – плескають руками по колінах
4.     Загримів грім – тупають ногами
5.     Грім почав вщухати – плескають руками по колінах
6.     Падають ще менші краплі дощу – щільці

7.     Виходить сонечко – руки вгору




Математика 4 клас

Тема. Узагальнення знань про нумерацію багатоцифрових чисел. Правильне харчування. Народні промисли, звичаї і пісня               українського народу.
Мета .Вдосконалювати навички усних обчислень; нумерації багатоцифрових чисел; вчити дітей логічно мислити,працювати в парах; виховувати любов до праці, до природи і до всього свого рідного.
Тип уроку. Інтегрований.
Обладнання: бублики, яблука,картки з ілюстраціями,глиняний посуд, цибуля, часник, гарбуз, ноутбук.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
(звучить музика «Ярмарок»)
- Увага! Увага! Спішіть, поспішайте.
Господарі й гості – глядіть, не минайте
На ярмарку прошу, гуртом, поодинці.
Чекають на вас там чудові гостинці!
- На ярмарку нашім веселім, багатім
Є чим дивувати і є що придбати!
На ярмарок прошу заходьте до нас
Чекають завдання цікаві для вас.
Вчитель. А що таке ярмарок?
(діти )
Вчитель. Ярмарок – це торг, який влаштовують регулярно в певну пору року і певні місяці для продажу і купівлі товару.
- Скільки людей поспішають на ярмарок, сюди летять на літаках, їдуть на поїздах, машинах. А колись в далекі часи з’їжджалися на возах запряжених кіньми або волами.
- Тож давайте ми з вами подамося на ярмарок. Щось купимо, щось продамо, повеселимось, та розуму наберемось!
Вчитель. Ви знаєте, для того щоб щось купити треба гроші, але нам вони сьогодні непотрібні. Замість грошей будуть ваші знання. А за товар який ви купуєте своїми знаннями ви отримаєте сертифікат знань у вигляді геометричних паперу, який подарує в кінці уроку солодкий сюрприз. Н
- На сьогоднішньому уроці ми будемо узагальнувати тему «Нумерація багатоцифрових чисел, правильне харчування, народні промисли, звичаї і пісня українського народу » На уроці ми будемо працювати в парах.
1 Завдання.( Усний рахунок.)
Бублики купуйте , продавця шануйте!
Дірка від бублика дам за п’ятак!
А як обчислити – можу й за так!
(До бубликів прикріпленні карточки з прикладами)
520 × 10=5200
950 × 100=95000
735 × 1000=735000
3856× 10=38560
54000 /9000=6
360/40=9
2 Завдання.(Розв’язування задачі)
Ящиків із яблуками не залишайте,
Які до смаку вам такі вибирайте,
Сортів так багато – усі вони різні,
Ось яблука ранні,- ось яблука пізні!
Вчитель. Складаємо і розв’язуємо задачі про яблука.
У магазині було 6 ящиків ранніх яблук по 40 кг в кожному і 5 ящиків пізніх яблук по 60 кг. Скільки всього кг яблук було у магазині?
6 ящ. – по 40 кг - ранніх       кг яблук ?
5 ящ. по 60 кг – пізніх
Повторіть складену задачу
1)    6 × 40 = 240 (кг) – ранніх яблук
2)    5 × 60 = 300 (кг) – пізніх яблук
3)    240 + 300 = 540 (кг)
Відповідь: 540 кг яблук було у магазині.
Фізкультхвилинка.
-Діти, а що за ярмарок без пісень і танців? Нумо до танцю.
Гей музики награвайте,
Та від нас не відступайте.
Хай притупне каблучок,
Ми танцюєм гопачок.
(Учні танцюють)
3 Завдання. (Іде дівчина, несе окуня. Співає «Ой я молода на базар ходила»)
Вчитель. Гарненький окунь. Купили рибу?
-Скільки важить риба яку ви купили?( 6 кг)
-А скільки будуть важити 10 таких окунів? (60 кг)
-А 100 окунів? (600кг)
4 Завдання.
-Продається цибуля!
Пекуча й солодка!
Гарні ліки від застуди 12 гривень віночок!
Вчитель. У мене є 25 грн, то скільки я можу купити на ці гроші?
25 ÷ 12 = 2(в) ( 1 грн ост)
-А часнику хочете? 25 грн віночок!
-Скільки віночків можна купити за 75 грн ?
75 ÷ 25 = 3 (в)
Вчитель. Так діти це справжні ліки від застуди. Цибуля і часник – це вітаміни для нашого здоров’я в них містяться  вітаміни А, В, С.
5 Завдання.
Вчитель. Царівна математика пропонує купити щось самостійно на  ярмарку. Адже ви знаєте, що на ярмарку продається дуже всього багато. А особливо восени. Осінь щедра пора року і цьогоріч вона багата на плоди, зернові культури і не тільки.  На ярмарку продається ще багато живності: корови, кози, кури, гуси, свині, різні звірята. І дуже багато різноманітних виробів майстрів. На ярмарку можна купити що завгодно.
-У вас на партах листочки.
-Яка геометрична фігура на них зображена?(коло)
- Спробуйте оживити коло в якихось плодах, звірах чи інших предметах. Домалювати до кола щоб вийшло те, що ви хотіли б купити, а ми виберемо хто краще намалював.
6 Завдання.
Приходьте сюди дорогі господині.
Та виберіть посуд всій ваші родині.
Тут ложки і миски і всякі горнятка.
Макітру купіть щоб натерти вам маку.
І глек щоби пити смачне молоко.
(Глечик, горщик, макітра, ложки)
Вчитель. Горщик або горнятко – глиняний посуд у якому варили їжу.
Макітра – велика глиняна посудина у вигляді глибокої миски для розтирання маку та іншої їжі.
Глек – висока, кругла, глиняна посудина, в яку наливали молоко, узвар.
- Може купити той, хто виконав завдання які знаходяться в посудин.
Ребуси.
7’ я (сім’я)
3 зуб (тризуб)
пі 2 л (підвал)
ві 3 на (вітрина)
100лиця (столиця)
При 5 (Прип’ять)
р 1 а (родина)
Вчитель. Я бачу що все продано і забрані всі сертифікати знань. Давайте подивимось чи багато у нас знань. Кожен бере свій сертифікат. На ньому написана цифра. В кого перша підходимо і прикріплюємо до дошки по порядку, тоді подивимося, що у нас вийшло. (глечик)
-         З яких геометричних фігур ми склали глечик?
- Сьогодні ви вторгували повний глечик знань.


Підсумок уроку.
Вчитель. Діти, дивіться лишився гарбуз не проданий. Давайте купимо і зваримо з нього кашу.  Адже гарбузова каша дуже смачна і корисна, має багато вітамінів А, В, С, Д . (Беремо гарбуз витягуємо листочок. А там пише: «Солодкий приз за знання»
- Сподобався вам урок?
-А приз?

- На доброму ярмарку ми побували.
Одні продавали, другі купували.
Співали, сміялись і жартували
На цьому слові бувайте здорові.




Образотворче мистецтво 2 клас
Тема: Основні і похідні , теплі і холодні кольори. Виконання композиції «Живописне яблучко».
Мета: розширити уяву учнів про живопис як вид образотворчого мистецтва, дати поняття про основні і похідні, теплі і холодні; вчити отримувати колірні відтінки з допомогою розділу та затемнення, змішування кольорів; розвивати спостережливість, уяву; виховувати почуття прекрасного, любов до природи і її щедрих дарів.
Обладнання: відео презентація «Кольори», «Чарівний пензлик», казка «Місто барв», яблука та груші, відео «Змішування кольорів», поетапне виконання малюнка.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Стимулювання і мотивація навчально  пізнавальної діяльності. Визначення теми і мети уроку.

Золота красуня – осінь чарівниця
По землі ступає, золотом іскриться.
В жовте і червоне листячко фарбує,
І картини дивні, чарівні малює!
Неба синє – синє, листя кольорове,
А яке довкілля радісне й чудове!

-         Сьогодні ми будемо говорити про основні та похідні, теплі і холодні кольори. Пригадаємо що таке живопис, розглянемо картини живопису і будемо виконувати композицію «Живописне яблучко».
1.Розповідь казки.
До нас завітав «Чарівний пензлик» і хоче розповісти нам казку.
(фото на екрані)

2.Вправи із змішування фарб на палітрі. Перегляд відео презентації і одночасне виконання вправи на палітрі.
(Діти мають аркуші паперу і змішують фарби)
3.Розгляд ілюстрації у підручнику.
4.Розгляд творів живопису (за вибором учителя)
5. Педагогічне малювання. Поетапне виконання композиції вчителем на дошці.

Вправа «Яблуко»

ІІІ. Практична робота
Виконання роботи під звуки осінніх мелодій.
ІV. Фізкультхвилинка
Щоб нам яблучко зірвати
То потрібно пострибати
А вони на землю впали
В руки щось нам не попали
Тепер треба присідати
І ті яблука збирати

V. Продовження с./р.
VІ. Перегляд та аналіз учнівських робіт.
VІІ. Підсумок уроку. Виставка робіт.
Апетитне завершення – куштуємо яблучка.

Звучить мелодія «Осінь завітала на город».

Вправа «Яблуко»
1.     Що це?
2.     Де можна побачити?
3.     Якого розміру?
4.     Якого бувають кольору?
5.     Якої форми?
6.     Чим пахнуть?
7.     Які на дотик?
8.     Яку користь?
9.     Яку шкоду?
10.   Овоч чи фрукт?


Природознавство 2 клас
Тема: Осінні явища в природі.
Мета: ознайомити учнів із осінніми явищами в природі, змінами неживій природі, походження назв осінніх місяців на основі власних спостережень; розвивати спостережливість; виховувати почуття прекрасного, любов до природи.
Обладнання:  відео презентація «Осінні явища природи», пісня «Осінь, осінь по землі крокує», картини природи восени, картини «Явища природи», народні прикмети про осінь.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вже дзвінок нам дав сигнал
До навчання час настав
Тож і ми часу не гаймо
Всі до праці приступаймо

ІІ. Фенелогічна хвилинка
-         Яка пора року?
-         Який місяць?
-         Яке число?
-         Тепло чи холодно?
-         Який стан неба?
-         Яка температура повітря?
-         Опади?
(Діти записують у зошитах)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Я ніяк не можу зрозуміть ,
Чом усе змінилося умить?
Чому листя жовкне й опадає,
І чому, чому тепла немає?
І куди птахи від нас летять,
І чому дощі все крапають,
І чому коротші стали дні?
Чом вони похмурі і сумні?
-         Про яку пору йдеться у вірші?
-         Отже, сьогодні ми будемо говорити про осінні явища в природі спираючись на знання і власні спостереження. 
-         А навіщо нам це знати?
Вправа «Мікрофон»

ІV.  Відеопрезентація «Осінні явища в природі».
1.     Обговорення побаченого
2.     Доповнення знань учнів розповіддю
3.     Робота з підручником
Фізкультхвилинка

Віє вітер нам в лице
Захиталось деревце
Вітерець все тихше, тихше
Деревце все вище, вище.

4.     Продовження роботи з підручником
Мудрі вислови про місяці (Робота в групах)

V. Підсумок уроку.
1. - Які зміни відбулися у природі?
- На які періоди поділяється осінь?
- Які назви осінніх місяців?

2. Музична пауза.
- А давайте заспіваємо пісеньку про осінь, яка крокує по нашій землі.
Пісня «Осінь, осінь по землі крокує».

VІ. Домашнє завдання.
Опрацювати матеріал у підручнику


4 клас Урок позакласного читання. Козацькому роду нема переводу

Мета: вдосконалювати навички виразного читання; закріплювати знання про минуле українського козацтва; розвивати зв’язне мовлення, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати повагу до козаків, інтерес до читання.

Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
         Робота над скоромовкою
         Гра «Дощик»
Діти читають хором.
·        Накрапає дощ (тихо).
·        Дощ пускається сильніше (голосніше).
·        Злива (голосно).
·        Дощ слабшає (тихіше).
·        Дощ припинився (читання припиняється).
                   Стигле ґроно винограду
                   Ганна принесла із саду.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми поговоримо про українських козаків.
         Славна добрими і героїчними традиціями Українська земля. Її сини — запорозькі козаки — навіки увійшли до скарбниці пам’яті українського народу. Ми, її нащадки, маємо свято шанувати і примножувати козацьку славу. 14 жовтня відзначається свято Покрови Пресвятої Богородиці, яке у давнину було найбільшим святом для козаків. Цього дня у них відбувалися вибори нового отамана. Наші лицарі вірили, що свята Покрова охороняє їх, а Пресвяту Богородицю вважали своєю заступницею і покровителькою. Козаки настільки вірили в силу Покрови Пресвятої Богородиці і настільки щиро й урочисто відзначали свято Покрови, що впродовж століть в Україні воно набуло ще й козацького змісту та отримало другу назву — Козацька Покрова. Наш народ завжди пам’ятатиме цю героїчну сторінку української історії, а хлопці наслідуватимуть козаків.
         Готуючись до сьогоднішнього уроку, ми дізналися про життя козаків. Узагальнемо і перевіримо наші знання.

ІV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
         1. Гра «Асоціативний кущ»
— Доберіть слова, пов’язані зі словом козак. (Кінь, чайка, оселедець, шабля, захист, воля, січ, вільний, сміливий, мужній, тощо.)
         2. Гра «Доповни прислів’я»
·        Той не козак,... (що боїться собак).
·        Козак — наче... (орел).
·        Козак вкраїнську любить мову, додержить завжди... (свого слова).
·        Україна — це козацька... (мати).
·        Ми з такого роду, що... (любим свободу).
·        Козак не боїться... (ні тучі, ні грому).
·        Козак усім народам друг, міцний у нього... (дух).
·        Козак — слабому... (захисник).
·        Хто в роботі, той і в... (турботі).
         3. Вікторина «З якого твору уривок?»
·        «Тисячам грабіжників пощастило сховатись у величезній печері». (Легенда «Тисячоголова печера на Чатир-Дазі»)
·        «“Негоже запорожцям від смерті очі ховати”,— помітив це курінний отаман батько Вернидуб». (Казка «Козацький рід»)
·        «Королевич знов попросив допомогти. Гетьман погодився, але поставив перед королевичем вимогу — визнати владу козацького гетьмана над усією Україною». (За В. Антоновичем «Петро Конашевич-Сагайдачний»)
·        «Прокинулись тоді їхні замордовані душі й мерщій давай розбивати на собі кайдани». (А. Кащенко «Про гетьмана Івана Сулиму»)
·        «Запорозьку піхоту вважали найкращою в Європі. Вона героїчно, майстерно билась з ворогами на суходолі, шикуючись, як правило, у три шеренги». («Як козаки воювали»)
·        «Лине гомін, лине гомін по степу німому». (З народного. «Максим козак Залізняк»)
·        «Гетьман підписав із запорожцями угоду. Він склав бажану присягу. Козаки приймали її в церкві села Будищі». (І. Борщак, Р. Мартель «Іван Мазепа»)
         4. Фізкультхвилинка
         5. Конкурс знавців козацьких традицій
·        Як називались козацькі кораблі? (Чайки).
·        З чого вони виготовлялися? (З липи, верби, дуба)
·        Що означає слово козак? (Вільна людина)
·        Як називалося бойове укріплення козаків? (Запорозька Січ)
·        Скільки козаків вміщувала одна чайка? (50–70)
·        Який зовнішній вигляд був у кожного козака? (Голили бороду, голову, маливуса та чуб-оселедець, який накручували собі на вухо.)

V. ПІДСУМОК УРОКУ
— Повернемось до наших завдань на уроці. Чи виконали ми їх?
— Що вам сподобалося на уроці?
— Бажаю, щоб у вашому серці поселилися козацькі розум, відвага, сила, доброта, братерство, які б допомагали вам вирости гідними нашої славної України.
                   За шляхами, за дорогами,
                   За Дніпровськими порогами,
                   За лісами за високими
                   Наші прадіди жили.
                   Мали Січ козацьку сильну,
                   Цінували волю вільну,
                   Й Україну свою рідну,
                   Як зіницю, берегли.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
— Наступний урок позакласного читання ми проведемо за темою «Без верби й калини нема України». (Українські казки та легенди про вербу і калину).
Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.










Немає коментарів:

Дописати коментар